Apua ja tukea

Diakonia

Diakonia on kaikkia seurakuntalaisia koskettava toimintamuoto ja tehtävä. Se merkitsee kaikenikäisten ihmisten tukena olemista elämää uhkaavissa tilanteissa.

Seurakunnan diakoniatyö haluaa olla olemassa sinua varten silloin, kun elämä tuntuu raskaalta. Olet ehkä menettänyt läheisen, tunnet itsesi yksinäiseksi, olet sairas, perheessäsi on päihdeongelmia tai taloudellisia vaikeuksia jne.

Näissä tilanteissa diankoniatyöntekijä tahtoo istua keskustelemaan kanssasi, auttaa sinua eteenpäin ja löytämään ongelmiisi toimivia ratkaisuja. Diakoniatyöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus.

Diakoniatyöntijä tekee kotikäyntejä, mutta hän voi tavata myös sopimuksen mukaan diakoniavastaanotolla.

Ruokakassien jakelu

Ruokassien jakelu Taalintehtaan kerhotalolla (Metsäkodintie 4, 25900 Taalintehdas)
Tiistaisin klo 10.00 - 11.00

Huom! Ei jakelua 23.5, 30.5, 11.7, 18.7 ja 25.7.

vt diakoni Annika Qwarfordt-Sahlgren puh 040 585 1706

Jakelussa auttaa diakonia, Punainen Risti sekä vapaaehtoiset.

----------------------------------

Ruokakassien jakelu Adventtikirkossa Kemiössä (Lautamiehentie 1, 25700 Kemiö)
Perjantaisin klo 11.00 - 12.00

vt diakoni Annika Qwarfordt-Sahlgren puh 040 585 1706

Teemme yhteistyötä Adventtikirkon kanssa.

stöd och hjälp

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa