Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Kemiönsaaren seurakunnan kirkonkirjojen pito siirtyi 1.9.2021 Rannikon ja Ahvenanmaan keskusrekisteriin.

Keskusrekisterin puoleen käännyt kun haluat tilata virkatodistuksen, sukuselvityksen tai sukututkimuksen. Todistukset lähetetään postissa tai turvasähköpostissa. Keskusrekisteri hoitaa myös avioliiton esteettömyystodistukset sekä muita jäsenrekisteriasioita.

Virkatodistustilaukset

Yksityisasiakkaat

Voit tilata virkatodistuksen itsestäsi tai sukuselvitysmuotoisen virkatodistuksen vainajasta Suomen evankelis-luterilainen kirkon asiointipalvelussa.

Linkki palveluun, josta voit tilata virkatodistuksen Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Yritys- ja organisaatioasiakkaat

6.10.2022 alkaen Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virkatodistustilauspalvelussa tilaavirkatodistus.fi otetaan käyttöön yritysvaltuuttaminen. Jatkossa myös yritys- ja organisaatiotilaajat voivat tilata virkatodistuksia verkkopalvelun kautta.

Virkatodistuksia palvelun kautta tilaavan organisaation on annettava valtuus tilauksia tekeville työntekijöilleen Suomi.fi-palvelussa. Valtuutuksen voi tehdä jo ennen lokakuuta. Terkemmat ohjeet valtuuttamisesta löytyvät Digi- ja väestötietoviraston sivuilta suomi.fi/valtuudet . Valtuusasiaksi tulee valita Virkatodistuksen tilaaminen.

Julkishallinnon organisaatioiden valtuuttaminen tapahtuu Suomi.fi virkailijavaltuuttamispalvelussa Suomi.fi-valtuuksien virkailijavaltuuttamispalvelu .

Yritys- ja organisaatiotilaajille tarkoitetut erilliset tilauslomakkeet poistuvat käytöstä lokakuun aikana.

Sukututkimustilaukset

Sukututkimuksia voit tilata täyttämällä tämän tilauslomakkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja sukututkimuksesta löytyy keskusrekisterin sivultaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hinnat

Hinnasto löytyy keskusrekisterin omalta sivulta (katso linkki alempana).

Rannikon ja Ahvenanmaan keskusrekisteri
Puhelinnumero: 040 759 1204
Sähköpostiosoite: crkr(at)evl.fi

Keskusrekisterin aukioloajat ja muut tiedot löytyvät täältä.