Hiittisten hautausmaa

Hiittistentie 2, 25940 Hiittinen

Hiittisten hautausmaata ympäröi aluksi puuaita, joka ränsistyi isonvihan aikana. Vuonna 1825 rakennettiin kivimuuri, joka nyt ympäröi hautausmaan. Vuonna 1890 hautausmaata laajennettiin ja samalla myös kivimuuria.

Hiittisten hautausmaalla on yli 800 suunniteltua hautapaikkaa. Hautausmaalla on noin 700 hautakiveä ja ristiä.

Vanha hautausmaa kirkon ympärillä on jaettu neljään osastoon. Osa 1 on isosta portista ruumishuoneeseen, 2 ruumishuoneesta pikku porttiin ja se sisältää kolmion kirkon itäpuolella. Osa 3 on pohjoinen osa pikkuportista ja osa 4 läntinen osa kellotapuleineen.

”Uusi hautausmaa” sijaitsee Vikarentiellä, mutta se on suljettu, koska pohjavesi on siellä liian korkealla. ”Uutta hautausmaata” käytettiin vuodesta 1940 vuoteen 1954 ja siellä on 40 hautaa.