Taalintehtaan kirkko

Taalintehtaan kirkon rakennutti vuosina 1921 - 22 Taalintehtaan metodistiepiskopaalinen seurakunta. Kirkko on rakennettu kuonatiilestä, jota valmistettiin Taalintehtaan rautauunin jätteestä. Arkitehti Karl Andström teki kirkkoon piirustukset. Metodistiseurakunta omisti kirkon kahdentoista vuoden ajan, minkä jälkeen yksi Taalintehtaan rautaruukin omistajista, paroni Wrede, osti kirkon. Dragsfjärdin seurakunnalle tarjottiin mahdollisuutta vuokrata tontti kirkkoineen. Kirkko vihittiin 1934 evankelisluterilaiseksi kirkoksi ja 1978 seurakunta osti kirkon.

Alttaritaulu on Axel Haartmanin maalaama. Kirkon 25-vuotisjuhlassa vihittiin Kaj Englundin piirämä kellotapuli. Kirkon 9-ääniset urut on rakentanut Hans Heinrich Maksamaalta 1967.